1. W jakim celu przygotowaliśmy tę informację?
Przetwarzanie Państwa danych osobowych powinno być zgodne z przepisami prawa, rzetelne i przejrzyste. Chcemy poinformować Państwa na jakich zasadach, w jakim zakresie i w jakim celu Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane. Jest to jeden z elementów realizacji wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych, które jest powszechnie zwane Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych („RODO”).
2. Kto jest adminitratorem danych i jak się kontaktować?
AGAWA S.C. Wanda Bąk Stanisław Bąk z siedzibą w Górze Kalwarii (05-530), przy ul. Pijarskiej 107 jest Administratorem Państwa danych osobowych. Agawa S.C. ustala cele i sposoby przetwarzania Państwa danych osobowych, z tego względu jest odpowiedzialna za ich przetwarzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Kontaktować się z nami można pod powyższym adresem lub wysyłając wiadomość na adres e-mail: agawa@agawa-meble.pl
3. W jaki sposób pozyskaliśmy Państwa dane osobowe?
Otrzymaliśmy je w związku z Państwa zakupami lub zamiarem skorzystania z zakupu, korzystaniem z usług w naszym sklepie stacjonarnym (lub w przypadku prowadzenia przez Agawa S.C. serwisu internetowego, poprzez ten serwis) , a także w innych przypadkach kontaktu z AGAWA S.C. np. udziałem w promocjach, wyrażaniem opinii lub uczestniczeniu w programach lojalnościowych.
4. Jakie są cele i podstawy przetwarzania Państwa danych osobowych?
Celem przetwarzania danych jest zawarcie i wykonanie umowy, której Państwo są stroną lub podjęcie działań przed zawarciem umowy w tym: sprzedaż towarów lub usług, serwis po sprzedażowy, W takich przypadkach podstawą przetwarzania danych jest ich niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 b RODO).
W związku z powyższym, zgodnie z obowiązującymi przepisami, podstawą przetwarzania danych będzie również, ich niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na AGAWA S.C. (art. 6 ust. 1 c RODO), a w szczególności: wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych, rozpatrywanie reklamacji, udostepnienie danych organom państwowym w granicach i na podstawie przepisów prawa np. dla celów podatkowych i rachunkowych.
Przetwarzamy też Państwa dane osobowe w celach wskazanych poniżej, na podstawie prawnie uzasadnionego interesu AGAWA S.C. (art. 6 ust. 1 f RODO):
Ponadto możemy przetwarzać Państwa dane osobowe w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną np. poprzez wysyłkę newslettera, obsługę konta w serwisie agawa-meble.pl, realizację programów lojalnościowych, wyrażanie opinii, ocen lub komentarzy, obsługę innych zgłoszeń (np. przez internetowy formularz kontaktowy), a także bieżący kontakt z Państwem w powyższym zakresie.
W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgoda ta będzie podstawą przetwarzania danych (art. 6 ust. 1 a RODO), a treść tej zgody każdorazowo będzie określać cel przetwarzania danych. Zgodę na przetwarzanie danych osobowych, możecie Państwo wycofać w dowolnym momencie.
5. Czy podanie danych jest obowiązkowe?
Podanie przez Państwa danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy. W przypadku, gdy wymagają tego przepisy prawa, możemy wymagać podania danych wymaganych przez te przepisy. Odmowa podania danych w zakresie niezbędnym do zawarcia lub realizacji umowy oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa będzie uniemożliwiała jej zwarcie.
Natomiast w przypadku zbierania danych osobowych na podstawie Państwa zgody, podanie takich danych osobowych jest dobrowolne.
6. Kto poza AGAWA S.C. ma dostęp do Państwa danych osobowych?
W związku z przetwarzaniem danych w celach i na podstawach opisanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
7. Jak długo przechowujemy dane osobowe?
Dane osobowe przetwarzamy przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów tj. przez czas realizacji zawartej z Państwem umowy, a po tym czasie przez okres i w zakresie wymaganym przez przepisy prawa oraz okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z umowy.
Jeżeli przetwarzamy dane osobowe na podstawie uzasadnionego interesu, w szczególności w celu marketingu bezpośredniego przechowujemy dane do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec takiego przetwarzania. Po tym czasie dane nie będą już przetwarzane w tym celu tj. marketingu bezpośredniego, lecz ich dalsze przechowywanie może być konieczne z uwagi na realizację umowy lub przepis prawa.
8. Jakie Państwu przysługują uprawniwnia w zakresie przetwarzania danych osobowych?
Wszystkim osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez AGAWA S.C., przysługują następujące prawa wynikające z RODO:
W dowolnym momencie mogą Państwo wnieść sprzeciw (prawo do sprzeciwu) – z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją – wobec przetwarzania danych osobowych opartego na uzasadnionym interesie AGAWA S.C. lub interesie publicznym (art. 6 ust. 1 e i f RODO), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. AGAWA S.C. nie będzie już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, które są nadrzędne wobec Państwa interesów, praw i wolności, lub wykażemy istnienie podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Jeżeli dane osobowe przetwarzamy na potrzeby marketingu bezpośredniego, mają Państwo prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Po wniesieniu sprzeciwu nie będziemy już przetwarzać Państwa danych do takich celów.
Zrealizowanie powyższych praw ułatwi Państwu złożenie wniosku na adres wskazany niniejszej informacji. W przypadku złożenia wniosku możemy prosić Państwa o podanie dodatkowych informacji w celu zweryfikowania tożsamości.
Mogą Państwo prawo wnieść skargę do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w związku z przetwarzaniem przez AGAWA S.C. danych osobowych.
9. Pliki cookies (tzw. ciasteczka) oraz informacje systemowe (logi systemów).
W trakcie poruszania się po witrynie internetowej (serwisie AGAWA S.C.) mogą być gromadzone informacje w sposób bierny z Państwa strony (tzn. bez aktywnego dostarczania tych informacji przez Państwa). Informacje te są przekazywane z użyciem różnych technologii takich jak pliki cookies lub logi systemów, są bezpieczne dla Państwa urządzeń, nie powodują zmian konfiguracyjnych oraz nie przenoszą wirusów lub niechcianego lub złośliwego oprogramowania.
Informacje systemowe (logi systemów):
Używana przez Państwa przeglądarka internetowa automatycznie przekazuje nam dane, w postaci logów systemowych (zapisów informatycznych). Są to informacje takie jak: adres (URL) witryny internetowej odwiedzanej przez Państwa poprzednio, adres IP, wersja przeglądarki aktualnie wykorzystywanej przez Państwa komputer, a także czas dostępu i przesłaną ilości danych.
AGAWA S.C. może analizować opisane powyżej logi systemów. Informacje uzyskane w ten sposób wykorzystywane są w celach administracyjnych (rozpoznawania i usuwania problemów dotyczących pracy serwerów, w tym naruszeń ich bezpieczeństwa) oraz do badań statystycznych. Informacje te nie są łączone z Państwa danymi osobowymi.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka):
W takcie korzystania ze stron internetowych AGAWA S.C., mogą być zapisywane na Państwach urządzeniach pliki tekstowe tzw. cookies. Pliki te zawierają dane informatyczne, które przy ponownych odwiedzinach naszej strony internetowej są odczytywane i pomagają ją dostosować do Państwa preferencji oraz służą do celów statystycznych.
Celem zapisywania plików cookies jest zapewnienie Państwu efektywnego korzystania z naszych serwisów internetowych, przykładowo:
Mogą Państwo ustawić przeglądarkę internetową w taki sposób, aby ostrzegała Państwa, gdy przesyłany jest plik cookies, bądź też w ogóle blokowała przesyłanie tego typu plików, przy czym w tym drugim przypadku niektóre funkcje strony internetowej mogą nie działać. Korzystanie z naszych serwisów bez wyłączenia obsługi cookies w przeglądarce oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.
10. Zmiany w polityce prywatności.
Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany w polityce prywatności serwisu, co może zostać spowodowane przez rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój Serwisu. O wszelkich zmianach będziemy informować użytkowników w sposób widoczny i zrozumiały.